آیا ام دی اف یک انتخاب خوب برای آشپزخانه است؟

admin
آخرین بروز رسانی: 24 اکتبر 2023
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه

آیا ام دی اف یک انتخاب خوب برای آشپزخانه است؟

برای کسانی که چوب مقرون به صرفه تر ولی محکم تر را ترجیح می دهند، در مقایسه با چوب ، متریالی به نام ام دی اف وجود دارد. ام دی اف نوعی چوب مهندسی شده است که به تخته فیبر با چگالی متوسط ​​معروف است. MDF از پانل های نازک و از الیاف چوب، رزین و موم ساخته شده است. با نگاهی به چوب های مهندسی شده، ام دی اف از سطح بالاتری نسبت به تخته سه لا برخوردار است. MDF متراکم تر، قوی تر و بادوام تر است. امروزه ام دی اف یکی از موادی است که برای ساخت کمد آشپزخانه استفاده می شود. بسیاری از شرکت های آشپزخانه به فروش کابینت ام دی اف آماده می پردازند.

چرا باید تخته ام دی اف را برای کمد آشپزخانه خود انتخاب کنید؟

ام دی اف انواع مختلفی دارد. آنها در تراکم، اندازه، چسب مورد استفاده، رطوبت، گونه های چوب و ضخامت متفاوت هستند. هر چه تخته ام دی اف ضخیم تر و متراکم تر باشد، گران تر می شود. امروزه در خانه ها از چوب ام دی اف بیشتر در ساخت درب کابینت استفاده می شود. حتی بسیاری از کابینت های چوبی از درب های ام دی اف استفاده می کنند.علت آن هم به خاطر چند عامل است. ام دی اف تاب و ترک نمی خورد. مشابه چوب با تغییر دما یا رطوبت منبسط و منقبض می شود. به دلیل اینکه تاب نمیخورد از چوب بهتر است. این به دلیل این واقعیت است که ام دی اف به دلیل ساختار خود به صورت یک واحد یکپارچه عمل میکند. با نوسانات رطوبت و دما، لازم نیست نگران آسیب دیدن درهای کابینت خود باشید.

نکات مثبت تخته ام دی اف

ام دی اف از ذرات ریز ساخته شده است بنابراین دانه بندی قابل توجهی ندارد. این برای رنگ آمیزی درهای کمد ایده آل است زیرا سطح صاف و بهتری خواهد داشت. اگر قصد رنگ آمیزی درهای کمد خود را دارید، درب کابینت ام دی اف را بالاتر از چوب معمولی توصیه می کنیم. ام دی اف قابلیت سفارشی شدن بالایی دارد و آن هم به علت این است که میتوان سطح آن را به راحتی با ابزارهایی نظیر دستگاه CNC  کنده کاری و به شکل دلخواه در آورد. درب های کابینت در سبک های بسیار متنوعی موجود است. این سبک ها عبارتند از: درهای کابینت به سبک شیکر، درب های پانلی با سطح تخت، درب های برجسته و درب های داخلی. با توجه به ساختار تخته ام دی اف می توان آن را به روش های مختلف برش و سوراخکاری کرد.

برخی از جنبه هایی که در مورد کابینت آشپزخانه MDF ام دی اف باید در نظر گرفته شود

ام دی اف در اندازه های بزرگتر از چوب در بازار موجود است. اگر نیاز به ایجاد واحدی دارید که به یک تکه چوب بزرگ بدون اتصال نیاز دارد، ما ام دی اف را توصیه می کنیم. همچنین باید در نظر گرفت که ام دی اف معمولا ارزان تر از چوبهای معمول بازار نظیر چوب راش، گردو، ممرز، چوب روسی و غیره میباشد. با این حال، همچنان به همان اندازه قوی است و زمانی که به درستی نگهداری شود، به خوبی دوام خواهد آورد.

جایی که تخته ام دی اف بیشتر استفاده می شود

MDF بیشتر در کابینت آشپزخانه استفاده می شود. اکثر کابینت های آشپزخانه از چوب جامد و اجزای ام دی اف ساخته شده اند. تخته ام دی اف معمولاً روی درهای کمد و پانل های داخلی یافت می شود. نگهداری و تمیز کردن آن راحت تر است.

دلایل انتخاب ام دی اف برای درب کابینت آشپزخانه

ام دی اف نه تنها ظاهر خوبی دارد بلکه بادوام است. به دلیل آرایش ام دی اف، ماده ای مستحکم و بادوام برای استفاده در آشپزخانه ها می باشد. ام دی اف نیز دوام خوبی دارد. ام دی اف در رنگ ها و رنگ های متنوعی عرضه می شود. به دلیل صاف بودن سطح ام دی اف، می توانید طیف وسیعی از رنگ ها و پوشش ها را روی آن اعمال کنید تا ظاهر آن کامل شود.حتی می توانید ام دی اف خام تهیه کنید و خودتان آن را رنگ کنید یا می توانید یک کابینت رنگ آمیزی شده از نمایشگاه آشپزخانه خریداری کنید. نصب ام دی اف فرآیندی آسان است، بنابراین لازم نیست نگران هرگونه ناهماهنگی یا آسیب وارد شده به ام دی اف در حین نصب باشید. یا می توانید یک کابینت ام دی اف آماده، از شرکت سازنده کابینت آشپزخانه خریداری کنید.

ام دی اف یک گزینه مقرون به صرفه است

ام دی اف در مقایسه با سایر مواد مقرون به صرفه است. اگر کل آشپزخانه خود را بازسازی می کنید یا فقط برخی از کابینت ها را به روز می کنید، خوب است که یک متریال مقرون به صرفه داشته باشید. اگرچه مقرون به صرفه است، اما بادوام  هم هست، بنابراین نیازی به تعویض درب های خود پس از مدت کوتاهی نخواهید داشت. MDF به راحتی قابلیت سفارشی سازی دارد. می توان آن را بدون آسیب رساندن به چوب به سبک های مختلف برش داد. اگر می خواهید آشپزخانه ای شیک و مدرن با جزئیات زیاد داشته باشید، ام دی اف به خوبی نیاز شما را مرتفع خواهد کرد. و با اینکه هزینه کمتری نسبت به چوب میپردازید، همچنان گزینه ای قوی برای کابینت آشپزخانه است.

آیا مواد تحت تأثیر گرما و رطوبت قرار می گیرند؟

در آشپزخانه شما، دما در طول روز تغییر می کند. وقتی خالی می‌ماند، می‌تواند بسیار سرد شود، اما در هنگام پخت و پز سریع گرم می‌شود و رطوبت نیز می‌تواند ایجاد شود. ام دی اف برای استفاده در اتاق هایی که دما زیاد بالا و پایین می شود، یک ماده ایده آل است. رطوبت را بهتر از درهای چوبی موجود در بازار کنترل می کند که در تغییرات دما هم به صورت عمودی و هم به صورت افقی گسترش می یابند که به این معنی است که درهای چوبی ممکن است در طول زمان آسیب ببینند. MDF تعمیر و نگهداری کمتری دارد در حالی که درهای چوب نیاز به نگهداری بیشتری دارند.

استفاده از ام دی اف برای کابینت آشپزخانه ایده خوبی است

استفاده از ام دی اف برای کابینت آشپزخانه یا درب کابینت آشپزخانه همراه با روکش های چوب و یا روکشهای طرح چوب ایده خوبی است. ام دی اف نه تنها گزینه ای مقرون به صرفه است، بلکه بادوام است و تاب نمی خورد. می توان آن را به روش های مختلفی از رنگ آمیزی گرفته تا رنگ آمیزی و لاک زدن تکمیل کرد. گزینه های رنگ زیادی وجود دارد. شما می توانید کابینت ام دی اف خود را از شرکت آشپزخانه ای که استفاده می کنید خریداری کنید و بسیاری از شرکت ها قبلا کار رنگ آمیزی یا لکه گیری را تمام کرده اند و حتی می توانند کابینت ها را برای شما مناسبتر و سفارشی تر کنند. یا می توانید آن ها را خودتان رنگ یا تمام کنید. مشاور نمایشگاه آشپزخانه بر اساس ترجیحات رنگ و سبک، بهترین کابینت ام دی اف را برای آشپزخانه شما به شما توصیه می کند. استفاده از ام دی اف برای کابینت آشپزخانه شما یک انتخاب فوق العاده است و نتیجه نهایی همان طور که می خواهید به نظر می رسد زیرا می توانید پوشش کابینت آشپزخانه خود را انتخاب کنید.

در پایان امیدوارم که این مقاله به شما در انتخاب و سفارش یک کابینت خوب و با کیفیت کمک کرده باشد.

ضمنا اگر برای آشپزخانه خود نیاز به یک میز ناهار خوری تاشو شیک و زیبا داشتید حتما به فروشگاه آنلاین چوب دژ سر بزنید.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.